pivovar helf

Konečně v Liverpoolu

Blog3

Report zo zájazdu fanúšika na Anfield

Už roky jsme s kamarádama plánovali, že se podíváme na náš milovaný klub na vlastní oči. Jenže vždycky zůstalo u půlročního plánování a  něco nevyšlo
nebo to nějak vyšumělo do ztracena. Na konci února tohoto roku jsme se konečně dali dohromady a něco podnikli. V březnu jsme navštívili  domácí zápas Liverpoolu proti Burnley . Nutno podotknout , ulehčilo nám, že to bylo přes CK , která zajistila letenky, ubytování a lístky , ovšem cena nebyla nijak vysoká v tomhle termínu a bylo to všechno celkem narychlo ,takže spokojenost. Domluva a zaplacení proběhlo během deseti dnů. Teď už přišlo jen těšení. Nakonec jsme cestovali tři kamarádi.

Je pátek ráno 10.3.2017 a já se probouzím do mlhavého , deštivého rána. Popravdě jsem nemohl ani dospat. Nabírám autem moje dva kamarády a míříme na letiště do Bratislavy kde nám to v 10 dopoledne letí do Leedsu. Z Uherského Brodu to je do Bratislavy kousek, takže jsme zachvilku na místě. Na letišti si dáváme pivo a zjišťujeme ,že nebudeme jediní kdo letí na fotbal což nám dodává na sebevědomí,  jelikož ani jeden z nás nemluví anglicky ale všichni německy. V dnešní době her, seriálů, filmů a sportovních přenosů si ale říkáme, že to nějak zvládneme . Let probíhá klasicky , takže nuda. Jediný kdo je nadšený je kamarád , který letí poprvé letadlem, ale i to přejde po 15 minutách prvotní nadšení z letu .
Do Leedsu jsme doletěli kolem oběda a v  Anglii nás přivítalo zatažené počasí s mrholením.  Nasedáme do autobusu a vyrážíme po silnici směr Liverpool. Zachvilku jsme na místě v hotelu na okraji Liverpoolu.
Dozvídám se ,že jsme 6 mil od Anfieldu a 12 minut od centra města vlakem. Jelikož máme stanici hned za hotelem ( Old Roan ) tak to není žádný problém.
V hotelu narážíme na dva čechy, kteří také letěli na Liverpool a už tu jednou před pár lety byli a tak nám nabízí jestli snima nechceme zajít navečer do města. Sedáme na vlak a míříme do stanice Liverpool Central. Vlak tam přes den jezdil snad každých 15 minut tak mi to přišlo něco jako pomalejší metro. Když jsme vyšli z nádráží tak první čeho jsem si všimnul byla  138 metrů vysoká věž St. John's Beacon , kterou jsem si zapamatoval jako orientační bod. Jde vidět z hodně míst takže jsme se vždycky vraceli k ní.
Procházeli jsme město bez nějakého cíle a nasávali atmosféru města Beatles. Navštívili jsme také jeden velký fanshop LFC ve městě.
Už jsme si ale chtěli i něco dopřát , tak jsme zavítali do známé Mathew Street. První zastávka byla ve Flanagan's Apple kde jsme si dali první pivo v Anglii, tmavé Guinness a také poslední tmavé. Je to na chuti a mně nějak neoslovila. Poté už jsem pil jen jinší světlé. Ten večer jsme vystřídali hodně klubů a hospod ,ale nejvíc nás to bavilo asi v Cavern Pubu. Prostě vydařený pátek . Zpátky na hotel jsme se dostali někdy v noci . Při zpáteční cestě vlakem jsme dokonce museli někde v půli cesty vysednout a čekat na jinší spoj ,jelikož vlak kterým jsme jeli měl konečnou. Upozornili nás na to nějaké paní vracející se z párty. Naše angličtina a komunikace se nejspíš zlepšovala s počtem vypitých piv !

V sobotu dopoledne jsme měli na programu prohlídku stadionu. Nenechali jsme nic náhodě a už kolem 8 ráno jsme jeli taxíkem na stadion. Když nás taxi zavezlo až před Anfiled , my vysedli a poprvé jej uviděli byla to paráda . Pobíhali jsme okolo stadionu snad dvě hodiny, nikde nebylo ani živáčka takže jsme si to užívali. První kroky vedly k bráně , Shankleyho socha, fanshop . Poté jsme šli konečně dovnitř a začala prohlídka . Začali jsme v místnosti pro novináře, pak cesta vedla do místnosti na tiskovky, kabina domácích, salon pro návštěvníky. Chodby byly krásně zdobené vlajkami a logy klubu, starými plakáty i novinovými články, nápisy a vším možným. Nacházeli jsme se v útrobách tribuny Main Stand . Z chodeb už bylo místy vidět  i na plochu  ,tak jsem nenápadně nakukoval. Potom jsme konečně vyšli a ohromila mě ta krása! Chvíli jsme jen tak seděli a vychutnávali výhled na tribuny a opravdu krásný trávník. Sešli jsme dole na střídačky, vlastně až k trávníku a já si říkal, jaký hukot a zároven krása to musí být,běhat tady dole před vyprodaným stadionem. Naše cesta vedla na The Kop když v tom začal hrát z reproduktorů   " You'll never walk alone " a to už měl husí kůži opravdu každý. Když jsme odcházeli z tribun pryč, jako suvenýr si každý mohl vzít čerstvě posekaný  trávník, nikdo z nás toho ale nevyužil :-) .
Nakonec jsme navštívili klubové muzeum na stadionu, kde jsou historické dresy,trofeje, suvenýry a různě zajímavosti.Virtuální prohlídka je i na webu pro zvědavce pro zvědavcePryč se nám moc nechtělo , ale přece jen jsme odešli.
Řekli jsme si, že se vydáme do centra a aby jsme líp poznali  Liverpoolu tak půjdeme pěšky. Nějak jsme určili směr podle mobilu a šli, po chvíli jsme z dálky viděli "naši" známou věž tak jsme šli prostě k ní. Ušli jsme asi 5 km a byli v centru.  Navštívili jsme Albertovy doky, které jsou moc hezké. Město bylo plné masek a  komiksových postav, nechápali jsme co to je , ale nepřišlo nám to normální. Nás jako marvelové nadšence to samozřejmě zajímalo a bavilo a potom jsme zjistili , že v Echo Areně se koná Comic Con . Arena se nacházela ihned vedle doků takže jsme před arenou obdivovali proudící davy kostýmů. Dovnitř jsme ale nešli a raději zvolili sportbar a sledovaní sportovních přenosů a pití piva. Cestou na hotel byl vlak plný fanoušků Evertonu, kteří ten den hráli své utkání . Večer už jsme jen v klidu poseděli v restauraci na hotelu a čekali na neděli.

Neděle byla tu , těšení velké ,ale zároveň jsme byli ještě trošku nervozní z toho ,že jsme pořád neměli lístky. Měli jsme je slíbené ,ale jelikož jsme byli tří a chtěli být i vedle sebe tak nás nechal chlápek nakonec s tím, že se uvidí jinak by jsme šli asi dvojice spolu a jeden jinam. Dopoledne jsme šli do McDonaldu a telefon, že máme lístky vedle sebe. Dovezl nám  do mekáče membership karty a  předal nám je s tím, že je nemáme ztratit :-). Po obědě jsme jeli taxikem ke stadionu rivala ke Goodison Parku aby jsme ho omrkli aspon zvenku a pak si prošli Stanley Park pro představu jak jsou od sebe stadiony daleko v tomto případu opravdu spíše blízko. Zhruba dvě a půl hodiny před zápasem jsme přišli ke stadionu a vychutnávali předzápasovou atmosféru. Občerstvili se pivem a šli hledat vchod. Stáli jsme vedle nějakého securitáka ,když v tom metr od nás zastavilo auto stáhlo okýnko a postava v něm se ho něco začala ptát. Byl to Henderson. Vyfotili jsme si ho a trošku litovali,že bylo dost času a prostoru na selfie, ale v té chvíli nás to nějak nenapadlo.Poté jsme si ještě obešli stadion, podívali se na památník Hillsborough, který byl v nově upravené zahradě pod tribunou Main Stand. Na téhle tribuně byly i naše místa. Vešli jsme přes turnikety dovnitř , po hodně schodech jsme vyšli nahoru a užívali si výhled ( 83 řada ) jak na plochu tak na město. Stadion se rychle zaplnil celý a když začalo hrát tolik známe YNWA se zpěvem tisíce fanoušků tak to bylo něco. Jeden z nejsilnějších zážitků v životě.
Zápas neměl nijak oslnivé tempo, hosté šli rychle do vedení, ale musím uznat , že po hezké akci,  potom se ale klasicky zatáhli. Reds do nich bušili ,ale bez vážnější šance, až v nastavení prvního poločasu vyrovnal Wijnaldum. Druhý poločas jsme hráli o dost líp a taky přišly šance. Rozhodující moment přišel v 61. minutě kdy Can napřáhl zhruba z 25 metrů a nádherně se trefil po zemi k pravé tyči. Konečně po vedoucí brance ožil i stadion. Dokonce zápasu bylo z naší strany ještě dost šancí. No  zažili jsme ovšem infarktový závěr, kdy hosté mohli ve 3. minutě nastavení vyrovnat a to když Lowton napálil svoji střelu z malého vápna nad bránu.  O to víc  3 body  potěšily !
Víc sem se o zápase nechtěl rozepisovat, spíše jsem chtěl všechno okolo. Pro představu šancí je tu highlights.

Po zápase jsme se ještě chvilku kochali výhledem a pomalu odcházeli. Před stadionem jsme se připojili k dlouhému davu lidí, kteří odcházeli k domovům. Vrátili jsme se na hotel a večer probrali zápas v restauraci. V pondělí ráno nás čekala cesta autobusem opět na letiště do Leedsu a cesta do Bratislavy a domů. Přivezli jsme si super zážitky a splněný sen. Určitě se tam někdy podívám znovu. Ted už vím jak to tam funguje, takže bych si troufnul i bez cestovky. Třebas někoho tento článek nakopne taky k tomu aby si splnil sen.

Jinak v červnu tohoto roku jsem se oženil. Když jsem šel od oltáře , hrálo YNWA a dort byl díky ženě také s tématikou LFC .
Rok 2017 si určitě budu pamatovat

IMG 20170312 180521

Bleskové zprávy

Prosinci opět vládl Salah

Mohamed Salah již počtvrté z pěti pokusů dominoval anketě Hráč měsíce Liverpoolu FC.

WBA ve 4. kole FA Cupu

Los 4. kola FA Cupu rozhodl, že o postup do další fáze se LFC utká s WBA na Anfieldu. Utkání se odehraje mezi 26.-28. lednem.

Whelan hostuje v Yeovilu

Prvním odchod roku 2018 má na svědomí Corey Whelan, který do konce sezóny posílil Yeovil Town. Kapitán U23 podepsal s LFC svůj první profesionální kontrakt teprve v prosinci a nyní se vydává na první štaci mezi dospělé do League Two.

Kent skončil ve Freiburgu

Ryan Kent končí své hostování ve Freiburgu předčasně kvůli nedostatečné herní vytíženosti (6 zápasů). Po vzájemné dohodě klubů se mladík již na konci prosince hlásil v Liverpoolu. Jarní část sezóny stráví křídelník nejspíše opět na hostování v Championship.

Lennon se vrací do USA

Mládežnický útočník Brooks Lennon přestupuje natrvalo v Realu Salt Lake City. Američanovi by v létě vypršela smlouva, a proto LFC nebude požadovat žádné odstupné. Mladík měl již dříve problém získat pracovní povolení na Ostrovech, a proto v USA již dříve hostoval.