pivovar helf

Tenkrát poprvé

Blog4

Môj skromný príbeh z prvej návštevy Liverpoolu

Konečne sa mi to podarilo. Cestujem do Liverpoolu. Po dohode s kamarátom sme sa rozhodli, že pri príležitosti prvej návštevy Liverpoolu, využijeme služby nemenovanej cestovnej kancelárie ktorá ponúka futbalové zájazdy. Komunikácia s "cestovkou" prebehla relatívne bez komplikácií a dohodli sme sa na konečnej podobe zájazdu. Cieľová destinácia Liverpool, zápas Champions League proti slovinskému Mariboru. Už len čakať.

1. Deň - pondelok

Je tu deň D a odlet z najhlavnejšieho mesta Slovenska. Let je až večer takže máme čas na nejaké to pivko a nervózne vyčkávanie na letisku. Na letisku sa obzeráme hore dole ale žiadne dresy ani šály LFC nevidíme, pri vedľajšom stole si partička v mikinách ManU popíja predraženého letiskového bažanta a objavuje sa aj zopár Slovincov vo fialových tričkách Mariboru. Čakáme na delegátov s letenkami a dúfame že do Liverpoolu poletia aj nejaký fanúšikovia The Reds. Po príchode delegátov fasujeme letenky a rýchle pokyny. Long story short: check in, kontrola, pivo, cigaretka a niečo pred siedmou sme vo vzduchu. Asi za dve hodiny pristávame v Leedsi a nadväzujeme prvé kontakty s "našimi". Zoznamujeme sa už v lietadle a po nástupe do autobusu smer Liverpool,  klasickým slovenským spôsobom pokračujeme v socializácii. Fľaštička kolovala autobusom a najväčšiu radosť z nás mal náš šofér Andy z Leedsu, ktorý bol radosťou úplne bez seba že má plný autobus fanúšikov Mancs a Liverpoolu. Zastavujeme v Manchestri, škaredšia polovica osadenstva autobusu vystupuje, dávame si cik pauzu a pokračujeme M62kou do mesta Beatles. Po checkine v hoteli sme zistili, že sme hladný a smädný tak sme sa vo štvorici hneď vybrali do centra doplniť palivo. Nočný Liverpool a hlavne nočné stvorenia nebudem komentovať, to treba zažiť ! Angličania sú blázni. Najedení a s doplnenými zásobami piva zaspávame. Sú skoro tri hodiny a ráno treba skoro vstávať, zajtra nás  čaká prehliadka štadióna.

2. Deň - utorok

Odchod z hotela je naplánovaný cca o deviatej. Idylické ráno mi narušil iba spolubývajúci ktorý sa nečakane o šiestej začal sprchovať. Neprestavil si hodinky na anglický čas a skrátil mi spánok o nejakú hodinku. Stojíme pred hotelom, delegát mešká. Nedivíme sa, včera s nami čo to popil. Konečne prichádza a začína orientačný beh na štadión aby sme prehliadku stihli. Keď sa konečne pred nami zjavuje masívny Anfield je to pohľad na nezaplatenie. Prvý krát vstupujem na posvätnú pôdu a je to krásny pocit. Cítim sa ako doma, bol som tu prostredníctvom internetu vlastne už veľa krát. Vchádzame cez Paisley Gates a konečne vidím Shanklyho na vlastné oči. Prehliadka štadióna bola skvelá, takisto múzeum, výborní sprievodcovia a nádherné miesto. Nakukol som aj do BootRoom Café ale žiadna legenda práve na kávičke nebola. Dostávame sa k bodu keď musím povedať, že UEFA je zlo ! Kvôli určitým reguláciám z ich strany sa v rámci prehliadky nedostaneme do šatní ani do tunela...  Zavládlo dosť veľké sklamanie ale snáď nabudúce. Zajtra sú dušičky, bol som rád že sa vyhnem návšteve hrobov, ale pamiatku 96 som si predsa len pri pamätníku obetí Hillsborough uctil. Zo štadióna sa presúvame cez Stanley park k čudnej drobnej stavbe s modrým plotom a nápisom Goodison park. Asi nejaký miestny amatérsky klub. Pokračujeme do centra mesta ktoré je mimo hlavnej vlakovej stanice a Albert Docks vlastne veľké nákupné stredisko. Každopádne sightseeing musí byť, takže obchádzame všetko dôležité a kocháme sa krásami mesta až do skorého večera. Po náročnom dni sa vraciame spokojní a unavení na hotel.

5times

3. Deň - streda

Match Day ! Je to tu. Ach, už aby bol večer a Anfieldom sa niesla melódia YNWA. Treba sa však dobiť baterky a tak si v pube dávame poctivé full english breakfast a samozrejme pivko. Poobede sa hrá zápas Youth Champions League v Prenton Parku takže berieme Uber a vydávame sa tunelom popod Mersey smer Birkenhead. Útulný štadiónik pre zhruba 16 000 ľudí je svedkom výhry našich mladíkov 3:0. Nikdy som nevidel Stevieho naživo hrať, čo doteraz veľmi ľutujem, ale určitou náplasťou bolo vidieť ho na lavičke ako trénera. Po zápase čakáme pri východe zo štadióna aby sme aspoň zahliadli našu legendu. Ben Woodburn nasadá potajomky do svojho Mercedesu, čo si skoro nikto nevšimol a odchádza. Robíme si pár fotiek s našimi mladíkmi a stále čakáme na Gerrarda. Konečne vychádza a len pár šťastlivcom sa ujde podpis či fotka. Aj keď mne sa to nepodarilo, bol som rád že som ho videl zblízka. Presúvame sa späť do mesta a začínajú sa objavovať prvé dresy, šály a cítiť že večer sa niečo deje. Na jednom z námestí majú zraz fanúšikovia Mariboru, snáď zo 300 ľudí. Neklamné znamenie že sa blíži večerný zápas a tak sa presúvame do cieľovej stanice. Okolie Anfieldu je na nepoznanie oproti včerajšku, keď tu vládol relatívny pokoj. Davy fanúšikov sú všade naokolo a tak ideme privítať našich hráčov. Zjavuje sa červený autobus, prechádza uličkou medzi nami a mizne v útrobách štadióna. Liverpool dorazil a všetko je pripravené. Presúvame sa do Alberts pubu pod tribúnou The Kop a to je to pravé predzápasové posilnenie. Atmosféra je výborná a po pár pivách sa nevieme dočkať výkopu. UEFA je zlo časť druhá: počas zápasov Ligy Majstrov je zakázané podávať alkoholické nápoje v priestoroch štadióna. Hmmm, nealko za 4,50£, nie ďakujem. Presúvame sa na naše miesta na Main Stand - vedľa nás sedia dvaja mladí chalani a tak po anglicky zisťujem odkiaľ sú - na čo mi s radosťou v hlase odpovedajú: My sme z Česka vole... Liverpool nepozná hranice a národnosti. Naľavo Angličania, Slováci v strede, Česi napravo a pod nami párik z Číny. Pri hymne je to jedno - všetci stojíme a so šálmi nad hlavou spievame YNWA.  Pohľad na zaplnený štadión a The Kop je nádherný, aj keď je cítiť že atmosféra bude skôr pokojnejšia, predsa len je to viac turistický zápas a nie derby. Zápas alebo skôr bago Liverpoolu, komentovať nebudem, všetci ste to videli. Všetky góly našťastie padli do brány pod nami a tak sme mali výborný pohľad na všetko dôležité a mohli sme sa radovať z dobrých miest na tribúne. Všetko to ubehlo veľmi rýchlo a ani sme sa nenazdali a bol koniec zápasu. Splnený sen sa konečne stal skutočnosťou a hneď po zápase som mal v hlave jedinú myšlienku a to čím skôr sa sem vrátiť. Busom sa vezieme spokojní na hotel a v zápche rozoberáme zápas čo pokračuje až do noci v izbe pri pivku.

štadión

4. Deň - štvrtok

Nič futbalovo zaujímavé nás dnes nečaká a tak sa po raňajkách vyberáme do mesta urobiť nejaký shopping aby sme sa doma mohli pochváliť kde sme boli. Kreditka pípa najhlasnejšie v Liverpoolskom fanshope ale odchádzame s nádhernými vecami. Prakticky celý deň strávime v meste a večer sa vyberáme do pubu pozrieť si nejaký zápas európskej ligy a pripraviť sa na odchod. Asi o 11 tej večer pub zatvára a poberáme sa na izbu, kde čakáme na nočný transfer na letisko. Odchod z hotela o jednej v noci je krutý, ale nemáme na výber. Nastupujeme do autobusu a smerujeme vyzdvihnúť účastníkov zájezdu do Manchestru. Ako inak, dávame si tam cik pauzu a pokračujeme na letisko do Leedsu. Angličania nepoznajú pojem zima a dokazovali to letnými outfitmi každý deň, pokým sme my boli naobliekaný ako eskimáciV letiskovej hale je asi 10 stupňov a klepeme sa od zimy, kde sa miešame s fanúšikmi Mancs a Mariboru, ktorí taktiež smerujú domov. Prvý let z letiska je náš a tak opúšťame Anglicko v skorých ranných hodinách. Je už vlastne piatok ,ale to sme nejak nestihli zaregistrovať. Je po výlete a nastupuje realita bežného života, ešteže je pred nami víkend a futbálek na West Hame

spol foto

Na záver by som rád povedal že som sem nedostal množstvo vecí ktoré sme zažili a preto je priam povinnosť Liverpool navštíviť. Mesto je možno obyčajné, ale všetci dobre vieme že pre nás to bude vždy náš druhý domov.  Každopádne to bola skvelá skúsenosť a chcem sa poďakovať za krásne chvíle všetkým zúčastneným - od Bratislavy, cez Nitru, Partizánske, Trenčín až po Banskú Bystricu - Liverpool nás spojil a tak by to malo byť. Do skorého videnia priatelia, do skorého videnia Liverpool. Bolo to krátke ale bolo to krásne...

Bleskové zprávy

Woodburn podepsal nový kontrakt

Ben Woodburn se krátce po dovršení 18. roku upsal Liverpool na několik dalších sezón. Talentovaný ofenzivní univerzál tak završil svůj rok snů, kdy překonal několik milníků a splnil si mnoho svých dětských cílů.

Lístky stále dostupné
Mané dostal 3-zápasový trest

Sadio Mané dostal za své vyloučení proti Man City 3-zápasový distanc. Klub se proti rozhodnutí odvolal, ale neúspěl. Senegalec vynechá ligové a pohárové střetnutí s Leicesterem a zápas PL s Burnley.

Přestupy jen do 9. srpna

Kluby Premier League si odsouhlasily, že příští přestupové okno skončí ještě před zahájením ročníku a to už 9. srpna. Kluby budou moci po tomto termínu ale prodávat, protože většina ostatních lig jejich příklad zatím nenásledovala.

Clynea trápí záda

Nathaniela Clynea už od začátku přípravy omezují problémy se zády a ještě nějakou dobu budou. Jürgen Klopp potvrdil, že kvůli tomu nebyl obránce zařazen na soupisku pro skupinovou fázi Ligy mistrů.